beursvloer-best-oirschot

Persberichten 2014

Oirschotse ondernemers ook hoekman op Beursvloer Best Oirschot

Op 21 maart 2014 vindt de eerste Beursvloer Best Oirschot plaats. Hier ontmoeten verenigingen, organisaties en ondernemers elkaar en wisselen zij vraag en aanbod met elkaar uit. Spullen, diensten, kennis, creativiteit enzovoort, alles met een gesloten beurs. Zij worden daarbij geholpen door hoekmannen. Ook René Meeuwissen, algemeen directeur van De Meeuw Oirschot B.V. en Rob van der Horst, managementadviseur en directeur Van Breemaat Bouw hebben toegezegd deze rol op zich te willen nemen. Marion Straalman en wethouder Willy Evers hadden al eerder hun medewerking toegezegd.
Partijen die een deal hebben gemaakt, vullen een formulier in en laten het bezegelen door notaris Stijn Marks. Daarna kent Frans Saes, directeur Accountancy bij ABAB Accountants en Adviseurs, een waarde toe aan de gesloten deal. Zo kunnen we aan het eind van de bijeenkomst niet alleen aangeven hoeveel deals er zijn gesloten. Ook wordt zo duidelijk voor welke waarde er is geinvesteerd in de lokale gemeenschap! Wilt u meer weten, aanmelden of de nieuwsbrieven ontvangen, kijk dan op www.beursvloer.org U kunt de beursvloer Best Oirschot ook volgen op Twitter: @beursvloerbo.

Grote opkomst bij informatieavond Beursvloer Oirschot Best

Op 21 januari vond een informatieavond plaats over het nieuwe evenement Beursvloer Oirschot Best. Dit gaat plaatsvinden op vrijdag 21 maart 2014 bij Amaliazorg in de Koestraat in Oirschot. Er waren ruim 50 belangstellenden die informatie, tips en trucs kregen over het evenement. Ook werd er een verhelderend filmpje vertoond over de Beursvloer in Woerden. De Beursvloer is een evenement waar maatschappelijke organisaties, verenigingen en ondernemers met elkaar handelen: in spullen, diensten, kennis, netwerken of creativiteit. Alles met gesloten beurs. Het principe is eenvoudig: de deelnemers melden zich vooraf aan. Zij formuleren hun vraag zo concreet mogelijk. Ze denken ook alvast na wat ze als tegenprestatie kunnen bieden. En partijen die iets te bieden hebben, denken ook alvast na wat ze in ruil daarvoor willen ontvangen. Vraag en aanbod hoeven niet dezelfde waarde te vertegenwoordigen: als beide partijen tevreden zijn, is er een match. Op de Beursvloer zelf proberen de vragende en biedende partijen elkaar te vinden. Zij krijgen daarbij ook hulp van enkele hoekmannen en -vrouwen. In Oirschot is al een hoekmansduo bekend: wethouder Willy Evers en Marion Straalman, directeur van basisschool de Linde en bestuurslid bij de Stichting Welzijn Best Oirschot. Als de partijen een deal hebben gemaakt, vullen zij hun match op een formulier in. Dit wordt daarna door de notarissen Stijn Marks en Guust van Susante bekrachtigd. De Bestse ondernemer Tom Lassing noemde al een mooi voorbeeld van vraag en aanbod: een sportclub is toe aan nieuw meubilair voor de kantine. In ruil daarvoor biedt zij een sportclinic aan, dat de gulle gever kan gebruiken voor een personeels- of teamuitje. Op de website www.beursvloer.org, speciaal gemaakt voor de Beursvloer Oirschot Best, kunnen ondernemers, organisaties en verenigingen zich aanmelden. Ook kunt u daar meer informatie, tips en voorbeeldfilmpjes vinden.

Persbericht t.b.v. Oirschots Weekjournaal van 15 januari

Informatiebijeenkomst Beursvloer Oirschot – Best: voor ondernemers, maatschappelijke organisaties en verenigingen

Op 21 januari 2014 organiseert Welzijn Best-Oirschot een informatiebijeenkomst over de Beursvloer voor de gemeenten Oirschot en Best. Een Beursvloer is een dynamische markt waar ondernemers, maatschappelijke organisaties en verenigingen met gesloten beurs handelen in o.a. materialen, menskracht, diensten, kennis en creativiteit. Een voorbeeld: een bedrijf geeft in het jongerencentrum sollicitatietraining; de jongeren verzorgen een optreden bij het jaarlijkse personeelsfeest van dit bedrijf. Of: afgeschreven meubilair van een onderneming krijgt een tweede leven bij een vereniging; de vereniging vermeldt de naam van deze onderneming op haar website.
De Beursvloer Oirschot Best vindt plaats op 21 maart 2014. Dit is een lokaal evenement naar een landelijk bewezen concept. In Nederland hebben al zo'n 75 beursvloeren plaatsgevonden. Gemiddeld worden daar zo'n 70 tot 80 deals gesloten.
Deze informatiebijeenkomst is bedoeld voor het bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en verenigingen en vindt plaats in De Enck, van 19.30 tot 21 uur. Hier krijgt u informatie wat de Beursvloer is en ontvangt u uitleg hoe vraag en aanbod tot stand kan komen. Ook krijgt u tips en ideeën mee. Bent u op 21 januari verhinderd, dan kunt u ook terecht op 22 januari 2014 in Bestwijzer in Best, ook vanaf 19.30 uur. Welzijn Best Oirschot stelt een aanmelding vooraf zeer op prijs. U kunt een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van de datum en met hoeveel personen. Meer informatie kunt u vinden op www.beursvloer.org of u kunt contact opnemen met Ronald van Litsenburg, 06 – 109 45 383 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.